Arsuz’dan görüntüler: En çok gördüğümüz şey cenaze araçları 2023-02-10 11:21:20   HATAY - Depremden en çok etkilenen illerden Hatay’ın Arsuz ilçesinde gönüllüler tarafından çekilen görüntülerde, “Ne AFAD ne AKUT var, burada en çok gördüğümüz şey jandarma kurtarma ve cenaze nakil araçları” diye belirtildi.    Mereş’te meydana gelen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde en çok etkilenen Hatay’da yaşamını yitirenler ile yaralıların sayısı her geçen dakika artıyor. Arsuz ilçesinden ajansımıza, arama kurtarma ekibinden bir gönüllünün ulaştırdığı videolarda, yıkımın etkisi gözler önüne seriliyor.    TOPLANMA ALANLARI YOK!   Arsuz’un küçük yazlık bir ilçe olduğunu ve kendilerinin bir kafede kaldığını belirten gönüllü, “Burada şu anda toplanma alanları maalesef kurulmadı, çadırlar yok, herhangi bir yardım dağıtıldığını da görmedik. Resmi rakamları da bilmiyoruz. Burada telefon ve internet imkanları da çok kısıtlı. Elektriğe ulaşımını insanlar bu kafede sağlıyor. Şu anda burada depremler artçılarla devam ediyor” diye belirtti.    NE AFAD NE AKUT VAR!   Depremin ikinci gününde çekilen görüntülerde tek tek alanlar hakkında verilen bilgiler şöyle: “Şimdi Arsuz’da Kızılay kan alma biriminin bulunduğu yerdeyiz, burası çok geniş bir alan buraya toplanma alanı kurulabilir. Daha ilerde bir alana gitmiştik, orası pek uygun değil, bataklık, çamur ve kurbağalar dışında kimseyi göremedik. Dün akşam Çiğdem isimli King Dior otel çalışanının kurtarma çalışmasında buranın belediye başkanı ve kaymakamı vardı. Biz de o saatlerde orda Çiğdem adındaki çalışanın kurtarılmasına tanıklık ettik. Bir kişi kurtarıldı, zaten 5 katlı bina çökmüş, dört katı ayakta kalmıştı ve o kadın en alt katta kalmıştı, kurtarıldı. Jandarma kurtarmaya gelmişti, ne AFAD ne AKUT’un herhangi bir aracını göremedik. Kurtarmaya gelenlerin özel araçları var. Şu anda bu geniş alanda çadırlar kurulması gerekiyordu, şu anda farklı alanlarda var.   24 SAAT GEÇTİ AFAD YOK    Burası yıkılan Arsuz Otel, burada bir tanıdığımız olan Mehmet Ali Kılıç vardı. İlk saatlerden itibaren buraya geldik ama kurtarma çalışmaları olmadığı için tekrar tekrar ziyaret etmeye devam ettik. Maalesef içeride yaşlı bir kadın ve bakıcısının olduğu söyleniyordu, onlardan da haber alınamadı. Arsuz otel buranın meydanına çok yakın diğer tarafta da kale içi orada da birçok yıkılan bina var, o görüntüleri de paylaşacağız. Munir Market ve Gaziantep Marketin bulunduğu yer. Munir market aynı zamanda apart otel orada yaşayan 4 kişiden bir kişi aile babası olduğunu sanıyoruz. Deprem anında camdan atlayıp kurtuluyor ama içeride bir anne, iki çocuk, 3 kiş,i onları kurtarma çalışmaları depremin ilk gününden beri özel araçlarla devam ediyor. Yine ne AFAD ne de AKUT gibi bir kurtarma ekibi yok, şu anda burada jandarma az önce söylediğim Dior King oteldeki mahsur kalan tek kişiyi kurtarmıştı. Çalışmalar devam ediyor, bugün depremin ikinci günü oluyor artık 24 saati geçti.     GÜVENLİK ŞERİDİ ÇEKİLMEMİŞ   Burası da marketin diğer tarafı oluyor, baya geriye doğru yaslanmış durumda, bu sokakta Tümlükaya  ticaret diye bir yer de var. Bir anne ve yeğininin öldüğü söylendi. Burasıda çarşısı sokak buradaki binalar dışarı doğru eğilmiş, yıkılmış durumda ve araç geçişi yapılmaya devam ediyor, bu sokakta halan etrafa bir güvenlik şeridi çekilmemiş. Tam karşısında da yine yan yatmış binalar var burası tehlikeli bir bölge buradan araçların geçiş yapmaması gerekiyor.”   ‘EKMEK BULAMIYORUZ’   Tümkaya isminde bir market hakkında da bilgi veren gönüllü, şunları ifade etti: “Şu an içerisinde iki çocuk iki yaşlı olduğu söyleniyor, çıkarıldı mı yoksa içerideler mi hala bilmiyoruz. Çünkü hala yardım gelmedi. Çok sayıda cenaze nakil aracıda geliyor, burada en çok gördüğümüz şey jandarma kurtarma ve cenaze nakil araçları. Arsuz’da insanlar ekmekte bulamıyorlar, deprem gününden beri burada ekmek çıkmıyor. Fırınların önünde uzun sıralar oluşuyor, ekmek dağıtımı da söz konusu değil. Uzun sıraları görüyoruz şuan bizlerde ekmek bulamıyoruz.”